Vilppulan Fysio

Tervetuloa Fysioterapiaan!

Tarjoan fysioterapiapalveluja lapsille, aikuisille ja ikääntyneille, joilla on neurologisia sairauksia tai tuki- ja liikuntaelinsairauksia.

Olen työskennellyt fysioterapeuttina yrityksessäni vuodesta 1984. Minulla on sopimus Kelan kanssa vaativana kuntoutuksena tapahtuvasta lasten ja aikuisten avofysioterapiasta. Lisäksi palvelen vakuutusyhtiöiden, työterveyshuoltojen sekä itse maksavia asiakkaita joko lähetteellä tai ilman. Olen suorittanut myös fysioterapeutin suoravastaanottokoulutuksen. Suoravastaanotolla tarkoitetaan fysioterapiakäyntiä, johon kuuluu tutkiminen, arvio terapian tarpeesta, mahdolliset käsittelyt ja jatkohoito- ohjeet. Et tarvitse lähetettä, ohjaan lääkärin vastaanotolle, mikäli tilanne vaatii. Käynkin paljon alan koulutuksissa sekä perehdyn uusimpaan tutkimustietoon - tämän tietotaidon haluan jakaa alueemme kuntoutujille mahdollisimman laadukkaina palveluina.

Toimitila sijaitsee Vilppulan keskustassa katutasossa ja parkkipaikka on aivan oven edessä. Käytössä on ajanmukaiset terapia- ja harjoitteluvälineet. Ajanvarauksen toivon tapahtuvan mieluummin puhelimitse aukioloaikoina. Tietysti voit myös käydä paikan päällä sopimassa asioista. Ovet ovat auki pääsääntöisesti arkisin klo 8-16.30 tai sopimuksen mukaan. Teen myös fysioterapiaa asiakkaiden kotona, kouluilla ja päiväkodeissa sekä allasterapiaa Mäntän uimahallissa. Huomioithan, että asiakaskäyntien tai koulutuspäivien aikana ovet saattavat olla kiinni.

Virallisen määritelmän mukaan ”Kipu on epämiellyttävä kokemus, joka liittyy kudosvaurioon tai sen uhkaan tai jota kuvataan kudosvaurion käsittein”.  Kipu suojelee meitä vaaralta. Se voi myös motivoida hoitamaan itseään paremmin. Joskus kipujärjestelmä voi häiriintyä ja kipu pitkittyy, jolloin kipua aistiva hermojärjestelmä on herkistynyt. Tällöin kipu ”jää päälle”, vaikka aiheuttajaa ei enää ole.

Suomalaisen tutkimuksen mukaan 35 % aikuisista on kokenut vähintään 3 kk kestänyttä kipua. Kivun on todettu liittyvän n. 40 % terveyskeskuslääkärillä käynneistä.

Et ole kipusi kanssa siis yksin.  Me fysioterapiassa pyrimme antamaan tietoa, hoitamaan ja etsimään keinoja kanssasi kivun poistamiseksi tai lievittämiseksi. Tuemme sinun selviytymistäsi arjessa ja työssä.

Hyvää tietoa kivusta saat myös esimerkiksi netistä (otakipuhaltuun.fi) ja erilaisista käypähoitosuosituksista.

Kivun syy ei poistu sohvalla makaamalla tai särkylääkkeitä syömällä. Autamme sinua selättämään kipusi. Tärkeintä on, että et anna kivun pitkittyä, vaan haet apua ajoissa!

Ranka muokattu