Vilppulan Fysio

Tervetuloa Fysioterapiaan!

Tarjoan fysioterapiapalveluja lapsille, aikuisille ja ikääntyneille, joilla on neurologisia sairauksia tai tuki- ja liikuntaelinsairauksia.

Olen työskennellyt fysioterapeuttina yrityksessäni vuodesta 1984. Minulla on sopimus Kelan kanssa vaativana kuntoutuksena tapahtuvasta lasten ja aikuisten avofysioterapiasta. Lisäksi palvelen vakuutusyhtiöiden, työterveyshuoltojen sekä itse maksavia asiakkaita joko lähetteellä tai ilman. Olen suorittanut myös fysioterapeutin suoravastaanottokoulutuksen. Suoravastaanotolla tarkoitetaan fysioterapiakäyntiä, johon kuuluu tutkiminen, arvio terapian tarpeesta, mahdolliset käsittelyt ja jatkohoito- ohjeet. Et tarvitse lähetettä, ohjaan lääkärin vastaanotolle, mikäli tilanne vaatii. Käynkin paljon alan koulutuksissa sekä perehdyn uusimpaan tutkimustietoon - tämän tietotaidon haluan jakaa alueemme kuntoutujille mahdollisimman laadukkaina palveluina.

Toimitila sijaitsee Vilppulan keskustassa katutasossa ja parkkipaikka on aivan oven edessä. Käytössä on ajanmukaiset terapia- ja harjoitteluvälineet. Ajanvarauksen toivon tapahtuvan mieluummin puhelimitse aukioloaikoina. Tietysti voit myös käydä paikan päällä sopimassa asioista. Ovet ovat auki pääsääntöisesti arkisin klo 8-16.30 tai sopimuksen mukaan. Teen myös fysioterapiaa asiakkaiden kotona, kouluilla ja päiväkodeissa sekä allasterapiaa Mäntän uimahallissa. Huomioithan, että asiakaskäyntien tai koulutuspäivien aikana ovet saattavat olla kiinni.

Maija oli aamuyön valvonut alaselän kivun vuoksi. Ja töihinkin pitäisi jaksaa lähteä… Edellisen päivän Maija oli ollut talkoissa kahvinkeittovuorossa, eikä loppuillasta olisi millään jaksanut seistä kun selkä väsyi ja pakaroihinkin teki kipeää. Pitäisiköhän taas ottaa särkylääke, että jaksaa töissä, miettii Maija. Vai jäädäkö sänkyyn lepäämään?

MIKÄ AVUKSI?

Valvomista, kipuja ja lääkkeitä! Ei Maijaseni, tuo peli ei vetele.

Vaivasi saattaa johtua selän liikkeen tai asennon hallinnan heikkoudesta. Sinun tilanteessasi fysioterapeutti tutkii rangan liikkuvuuden, keskivartalon hallinnan ja lihaskireydet. Tarvittaessa helpotetaan kipua manuaalisin käsittelyin. Saat opastuksen hallintaa parantavien harjoitusten oikeaan suorittamiseen ja ohjeet kotiin. Työergonomiakin olisi syytä tarkistaa.
Et ole selkäkipusi kanssa yksin. Kahdeksankymmenestä kärsii selkävaivoista elämänsä aikana. Fysioterapian avulla selätät selkäkivun nopeammin ja pääset nauttimaan myös kunnon yöunista.